torsdag den 22. januar 2015

Livseliksiren, der holder alle baktusser på afstand


Forleden kom en opskrift dumpende ind på min facebookvæg. Overskriften var ikke til  at stå for:

This is The Most Powerful Natural Antibiotic Ever – Kills Any Infections in The Body

Straks sendte jeg bud til Stege Brugs efter de få ting, jeg manglede, og så gik jeg i gang med at hakke og rive, mens øjnene sved, og næsen løb.
Nu står der to glas med et kraftigt gult indhold i køleskabet og venter på at blive klar.

Det skal nok blive godt - nogle af naturens bedste urter er brugt.

Her er opskriften så til jer, der vil gøre noget ekstra for sundheden.

Indgredienser:

700 ml økologisk æblecidervineddike

- 6 cl* finthakket hvidløg

- 6 cl finthakket løg

- 2 hakkede friske chilifrugter - (de stærkeste, du kan få - NB: god idé at tage handsker på, når du ordner dem)

- 6 cl revet ingefær 

- 2 spsk revet peberrod

- 2 spsk gurkemeje - pulver eller finthakket rod




Sådan gør du:

Bland det hele undtagen eddiken i en skål
Hæld blandingen i et glas med skruelåg (jeg fordelte det i to) - så glasset er 2/3 fyldt

Hæld eddike over og fyld helt op 

Skru låget tæt på og ryst blandingen godt

Sæt glasset i køleskabet 

VENT i to uger - HUSK at ryste glasset flere gange om dagen

Efter 14 dage sir du det hele - sørg for at presse al saft ud - 

Værsgo: så har du alletiders sundhedsdrik. De tørre krydderier kan du gemme og bruge i din madlavning

Næste gang vil jeg fortælle, hvor meget og hvordan du skal bruge drikken - der er tid endnu. Du skal jo først i gang. . .
God fornøjelse!

*) i den engelske opskrift står der: 1/4 cup. En 'cup' svarer til 250 ml

Ingen kommentarer:

Send en kommentar